Oyun sektöründen, konsollardan, rekabetlerden konuştuk. Bu oyun konsollarının -hatta oyunların- pahalı olduğundan, bu yüzden de Playstation kafelerin varlığından bahsettik. Peki oynadığımız, bağımlısı olduğumuz oyunların tanıtım filmleri ne kadar?
Bana ne demeyin. Çünkü oyunu oynamak maliyetli, satın almak maliyetli... Böylece ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı devreye giriyor. İyi bir oyun ise pahalı ve insanların ilgisini çekmek için de pahalı bütçeli tanıtım filmleri yapılıyor. Düz mantık...
| Çetin Tüker |
Mimar Sinan Üniversitesinde Yardımcı Doçent olarak eğitim vermekte olan Çetin Tüker Oyun grafikleri ve animasyon alanında çalışmalar yapıyor ve Türkiye de 2001- 2005 yılları arasında yapımı tamamlanmış 'Pusu' adlı oyunda da çalışmalarda bulunmuş. Bu sektörü daha iyi tanıyan Tüker'le kısa bir röportaj gerçekleştirdik.
Röportajın ikinci kısmında ise; Pusu adlı oyunun yapımında çalışırken edindiği tecrübelerinden, çalışma saatlerinin uzunluğu ve zor sürecinden bahseden Tüker; oyun pazarının Türkiye'de pek getirisi olmadığını bununla ilgili çalışmaların yapıldığını fakat sonuca ulaşılamadığını vurguladı.
Hazırlayan: Şükran Yalçın
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder